onsdag 9 mars 2011

2/3 Kommunala färdmedel


Finns det nått tråkigare än vänta på att ens buss eller tåg ska komma?

Idag har jag "gjort" Oskarshamn, varför? Jag blev fast i stan för det går bra en buss tillbaká. Jag kan ta en annan buss, men blir då jag fast i en liten by istället, knappast bättre. Nu har jag tagit flykten till ett konditori för att sitta resten av tiden tills bussen går hem.


Att åka kommunalt är dyrt. Att ta t.ex tåget är kanske bättre för miljön, men billigt är det inte. Jag och min man har räknat ut att vi tjänar på att ta bilen i alla fall, trots nuatt bensinpriset är så dyrt, vilket är konflikten i Libyens fel. Bussen är inte heller billig. 1 resa på ca 1 mil kostar 28:-, 1 resa på ca 5 mil 95:-. I kalmar län, har de gjort de så dumt med busskorten också. Jag kan skaffa busskort för t.ex zon 1 och 2, men om jag även ska kunna åka zon 2 och 3, så måste jag ha ett annat kort på det. Så har jag förstått det.


Jag vill ha fler avgångar el alternativ och billigare pris, så dyrt är det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar