onsdag 9 mars 2011

2/3 Sverige kommer gå under

Jag börjar allvarligt tröttna på hur många får leva idag pga våra politiker inte kan sätta sig i samma situation som en "vanlig" medborgare. De har sina onödigt höga löner på 80-250.000:-/ mån, med en annan får försöka leva på 5000:-/mån, som inte ens räcker till räkningarna.
Staten satsar en heldel för att alla invandrare ska få jobb, varför pioriteras inte vi svenskar i
första hand?
För att inte tala om Arbetsförmedlingen med deras progrm och kurser, som inte leder någonstans eller saboterar. De sitter är och ser ut som de jobbar, de kan lika gärna spela Harpan eller Tetris, det är samma effektivitet. Jag har ett exempel på deras usla CV-kurs. Jag skrev ett CV som de ville att jag skulle göra och ett som jag fått mall på av en rektryteringschef på Telia. Det som jag skrev som AMS ville, fick jag inget svar, men däremot det andra.

Sen är det alla dessa skatter som gör det svårt för en normal person att leva på och är man egen företagare, blir du utsugen pga alla skatter. Du får betala skatt, på skatt, på skatt. Ge er! Vi mste f leva och inte betala kungens uppehälle eller politikernas onödiga utgifter till era sammanträden. Trodde ni de drack mineralvatten? NEJ! Här dricks det vin eller cola i specialbeställda glas m.m
Arbetslösheten är för hög! Skatterna är för höga! HJÄLP? Finns knappt någon att få.

För att minska arbetslösheten skickas folk till praktikplatser och blir utnyttjade och du få inte tacka nej till jobb. Vad säger AMS? Starta eget! Ja, det är så himla lätt, eller hur? Vet de ur mycket arbete som ligger bakom och vilket kapital som behövs? Du måste ha en nisch som kommer gå runt och det är inte lätt i dagens läge, sen vill du inte starta något som du inte har intresse av, då går du i konkurs inom kort. Har du betalningsanmärkningar, vill ingen anställa dig.

VAR är Sverige på väg? Rakt åt fel håll, för här tänker vi inte, här ska vi bara gynna de rika och göra det värre för de som redan har det svårt, alla arbetslösa, pensionärer och barnfamiljer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar