onsdag 9 mars 2011

2/3 Musik

Ärligt så vet jag ytterst lite om musik. Jag köpte tidningen OKEJ som yngre, men även om jag läste den, så fastnade inget. Så jag vet ingenting. Dagens musik förstår jag mig inte på och det är ytterst få låtar jag tycker om. Mycket av dagens musik är bara skrik och gap ellr snabb rap, så man hör inga ord. Om jag lyssnar på någon musik, är det väl mest 80-talsmusik.
Jag tittade till av misstag på IDOL en gång och fick höra av en tjej säga att hon gillade gamla godingar och vilka som var de? Roxette! Är det gammalt? Vid det ögonblicket kände jag mig gammal!
All 80-talsmusik är inte bra såklart, men mycket. Herrey´s, Carola och så vidare.

För att klargöra detta.
Gamla godingar är och ska förbli ABBA, Beatles m.fl från 70-talet och bakåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar